Det er dyre lærepenge, at miste kunder. Så værn om dem du har!

af | 27. jun 2019 | Nyhed

Alle ved det, men få har kortlagt prisen for at miste kunder.

Konklusionen er ikke overraskende: Det er dyrt at miste kunder. Her er nogle af fakta som Satmetrix har kortlagt i deres undersøgelse om tab af kunder:

  • 33% delte gode kundeoplevelser med fem eller flere personer.
  • 54% delte dårlige kundeoplevelser med fem eller flere personer.
  • Kundeanbefalinger har 2,5 gange mere effekt end andre referencer.
  • Der bruges i gennemsnit 55% af markedsbudgettet på at få nye kunder. 
  • Loyale kunder er 10 gange mere værd end deres første køb. 
  • Der er 60-70% sandsynlighed for at sælge til en eksisterende kunde. 
  • Der er 5-20% sandsynlighed for at sælge til en ny kunde.

Kilde: Transformationstools.dk / Leif Håvar Kvande, redaktør for TransformationTools.no.

Kvalitetsledelse og softwareløsningen TOPmanager® kan bidrage til at pleje opmærksomhed og omsorg for dine kunder. 

Kontakt os på 56 29 72 36 for at høre mere om, hvordan TOPmanager® kan hjælpe med at skabe struktur i din virksomhed.