Alle ved det, men få har kortlagt prisen for at miste kunder.
Konklusionen er ikke overraskende: Det er dyrt at miste kunder. Her er nogle af fakta som Satmetrix har kortlagt i deres undersøgelse om tab af kunder:
- 33% delte gode kundeoplevelser med fem eller flere personer.
- 54% delte dårlige kundeoplevelser med fem eller flere personer.
- Kundeanbefalinger har 2,5 gange mere effekt end andre referencer.
- Der bruges i gennemsnit 55% af markedsbudgettet på at få nye kunder.
- Loyale kunder er 10 gange mere værd end deres første køb.
- Der er 60-70% sandsynlighed for at sælge til en eksisterende kunde.
- Der er 5-20% sandsynlighed for at sælge til en ny kunde.
Kilde: Transformationstools.dk / Leif Håvar Kvande, redaktør for TransformationTools.no.
Kvalitetsledelse og softwareløsningen TOPmanager® kan bidrage til at pleje opmærksomhed og omsorg for dine kunder.